Kontakta mig
Mattias Svedhem
mattias@skarmexpo.se 0706-588399

Share of Voice

Hur fördelas skärmtiden på skärmarna?

Hur fungerar det?

Share of voice är ett mått på hur stor del av det totala skärmtiden som just dina annonser/kampanjer utgör i procent. Beroende på val av paket är du garanterad att synas minst 5% eller 3% av den totala skärmtiden på alla våra skärmar i den staden du köpt skärmtid i.

Våra annonser ligger inte i en fast slinga utan slumpas ut efter hur många procent som ingår i ditt paket. Detta innebär att du under en timme är garanterad att synas minst dina procent men du kan synas mer sista halvtimmen än första halvtimmen. Vissa minuter kan du därför synas 10 gånger och andra minuter syns du inte alls. Detta systemet har vi för att våra skärmar skall kännas levande och inte bara upprepande “om och om” känsla som en fast slinga innebär.

Vi vet att denna modellen är effektiv och ger en mer dynamisk upplevelse för de som tittar på skärmarna. Om du som kund ställer dig och tittar på en skärm och inte ser ditt budskap efter några minuter så är detta anledningen. Har du däremot bra tajming syns ditt budskap extra mycket när du ställer dig och tittar. Det är också därför vi varje år utvecklar våra städer med mer skärmar så att du som annonsör alltid vet att du syns någonstans.

Naturligtvis så syns du kontinuerligt och skall dyka upp så ofta det går på varje skärm och du är garanterad dina procent under alla timmar skärmarna är på. Om skärmarna inte är fullbokade syns du mer än de procent som ingår i ditt paket. Detta utan extra kostnad.